Cvičenia

Ako sa stať žiadúcim partnerom?

5
(6)

V kurze, kde momentálne som, robíme skoro denne nejakú meditáciu alebo vizualizačné cvičenie. Sú vždy zamerané na to, čo si daný človek potrebuje ošetriť. A dnes som našla povzdychnutie jedného z ostatných  účastníkov:

Deň 24: Snažil som sa vizualizovať, ako sa úprimne a otvorene a srdečne rozprávam so svojou priateľkou. Bola nádherná, štíhla, pekne oblečení, chápavá, rozumná a vyzretá. Ale keď som sa snažil vidieť svoju tvár vedľa  tej jej, cítil som, ako keby sme spolu neladili. Moja tvár nevyzerala pekne. Nedopĺňala jej krásnu tvár, z ktorej vyžarovalo šťastie a radosť.

Ak hľadáte perfektného partnera, potrebujete sa najprv sami v svojich očiach stať perfektnými  partnermi. Ak o sebe pochybujete alebo máte pocit, že nie ste dosť dobrí, budete mať problém umiestniť pri vizualizácii sami seba k vytúženej osobe, pretože vo vašich očiach bude  vždy „o triedu vyššie“… To značí, že vibračne vysielate signál „toto je mimo môjho dosahu“ – a tak to zostane mimo vášho dosahu!

Prvé, čo potrebujete zmeniť, je váš vzťah k sebe samým. Potrebujete prestať byť ten „nevyhovujúci“. Ale, než sa vôbec pohneme ďalej, poďme sa pozrieť na to, koho si to k sebe vizualizujete… Prečo práve partnera, o ktorom máte pocit, že vás prevyšuje? Akú nenasýtenú potrebu z detstva vám má naplniť? Prečo sa chcete cítiť ako niečo lepšie vďaka tomu, že pri sebe máte partnera, na ktorého „nemáte“?

Toto nás totiž dostáva k zaujímavému poznatku: keď niečo „ste“ vďaka niečomu/niekomu, čo „máte“, môže vám to hocikto vziať. Pocity, že máte niečo, na čo nemáte 😉 (no dobre, milujem slovné hračky 😛 ), vo vás vyvolajú len závislosť, uľpievanie, strach zo straty a žiarlivosť. Je toto to, čo chcete?

Nechám na vás, nech  si toto vyriešite sami so sebou. Poďme sa pozrieť na to, že chcete niekoho, o kom si vaše nízke sebavedomie myslí, že je nad vašu „klasu“. Čo urobiť?

Asi už tušíte: zvýšiť svoju „klasu“. Vyhrabať sa so sebavnímaním na tú úroveň, na ktorej je váš „nedosažiteľný partner“.

Ako? Že sa prestanete znižovať za to, čo nie ste, a miesto toho presmerujete svoju pozornosť na to, čo ste – a budete za to vďační ako blcha.

Úloha číslo 1: Prestanete sa porovnávať

Porovnávanie sa s inými nás vedie k tomu, že sa im snažíme podobať. Lenže my vždy budeme len nula-celá-niečo z toho, čo oni – pretože porovnávame ich najsilnejšie stránky s tým, kde my nie sme až takí rozvinutí (a možno na to talentovo alebo geneticky ani nemáme).

Takže – porovnávanie letí do kýbla na smeti. Miesto toho nastupuje naša nová mantra:

Je fakt dobrý v tom-a-hentom… a ja som zas dobrý v tomto-a-hentomto.  Obaja sme dobrí – každý v svojej oblasti. Som zvedavý, ako by robil (a tu si vyberte niečo, v čom ste zaručene lepší ako ten druhý)… lenže nepotrebuje to, pretože každý žiarime tam, kde sme dobrí – a ja žiarim inde ako on.

To nám možno nenapraví naše pošrámané sebavedomie, ale aspoň nás to naučí neporovnávať sa.

Úloha č. 2:  Uvedomíte si, kde ste sami dobrí

Vezmite ceruzu a papier a urobte si zoznam toho, čo je na vás dobré – buď čo ste, alebo čo viete, robíte, dokážete. Napríklad jedna z takých vecí z tohto zoznamu, ktoré mi v živote otvorili veľa inak zatvorených dverí, bola „rýchlo sa učím; dajte mi pol roka a dosiahnem v danej oblasti aspoň priemernú výkonnosť a lepšiu“. Keď som si hľadala prácu a spýtali sa ma na niečo, kde som nebola až taká hviezdna, čo myslíte, čo som im povedala? „Dajte mi pol roka a dosiahnem minimálne priemerné, ak nie lepšie výsledky.“ S týmto  vedomím som vyžarovala takú sebaistotu, ktorú som možno vnútri vôbec necítila… ale oni ju vnímali a tak som sa dostala k takým prácam/úlohám, na ktoré si iní netrúfli – a preto ma nebolo s kým porovnávať... a preto moje výsledky boli kategória sama o sebe… 😉

Takže do toho: čo je na vás dobré? A až budete mať svoj zoznam, čítajte si ho aj niekoľkokrát denne a čítajte si ho s vďačnosťou za to, čo dobré na vás je. Ten pocit vďačnosti je extrémne dôležitý. Pomáha vám prepnúť svoj fokus z „nie som hoden“ na „som dostatočne dobrý“.

Úloha č. 3: Budujete si sebalásku

Keď už sme vďační za to, čo všetko je na nás dobré, je odtiaľ len krôčik k tomu, aby sme sa začali akceptovať a mať radi aj sami. A len čo sa začneme mať radi sami, začnú nás iní vidieť po novom – a začnú nám tú lásku vracať ako obdiv a úctu. 🙂 Super vec, superľahké cvičenie:

Postavte sa pred zrkadlo (napríklad pri čistení zubov), zahľaďte sa na svoj obraz v zrkadle, vyberte si jedno z očí, pozerajte doň a 10x po sebe opakujte „mám ťa rád“. Hovorte to so všetkým citom, ktorého ste schopní.

Oči môžete aj striedať, ale vždy pozerajte len do jedného.

A potom sa na seba pozriete ešte raz a položíte si novú otázku: „Čo je dnes na mne extra dobré?“ A potom nechajte svoje srdce, nech vám niečo porozpráva. Nekorigujte ho; len načúvajte. A buďte vďační, že práve daná vec je na vás dnes dobrá. 🙂

Úloha č. 4: Od sebalásky k sebahodnote

Pre pánov to bude možno trochu divné cvičenie, ale nijako ich neminie 😉 : zoženiete si rúž. Ak treba, tak hneď a zaraz. Ak nemáte partnerku, požičajte si od mamy alebo susedy. Alebo bežte do déemky kúpiť. Čokoľvek. Predpoklad je, že máte v ruke rúž a stojíte pred kúpeľňovým zrkadlom.

A potom tým rúžom na to zrkadlo napíšete: „Som dobrý.“ Alebo „Úplne stačí to, aký som.“ Alebo „Som dosť dobrý.“ Vyberte si, čo z toho vám najľahšie pôjde dole gágorom, pretože to tam budete na tom zrkadle obzerať najbližších 21 dní (a ak dáte aj viac, máte ďalší dôvod, za čo môžete byť na seba pyšní 😉 ). To posledné berte len ako  východisko z núdze, lebo to obsahuje isté obmedzenie, ale na druhej strane, možno po tých 21 dňoch vymažete slovíčko „dosť“ a budete pokračovať ďalších 21 dní!

Vyskúšajte túto čelindž a napíšte, čo to s vami urobilo. Sú aj drastickejšie 😉 spôsoby zdvihnutia sebavedomia, ale už tieto štyri cvičenia v tomto poradí by vám mali pomôcť vyliezť na úroveň, na ktorej budete pre žiadúceho partnera emocionálne a vyžarovaním rovnako žiadúci protikus. 🙂

Ako sa vám páči článok?

Pre vyhodnotenie zakliknite počet hviezdičiek.

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hlasov: 6

Hodnoťte ako prví!

1 názor na “Ako sa stať žiadúcim partnerom?”

  1. a rovnako to plat pre pracovných partnerov, kolegov, šefov – pre tých, čo riešia – budúce pracovné partnerstvá ..

Pridaj komentár

Sú veci medzi nebom a zemou... a volajú sa "nekopírovať". :-)
%d blogerom sa páči toto: